Marki Focus Sport Optics, w ramach której oferujemy duży wybór wysokiej jakości lornetek w przystępnych cenach, i I Love My Photos by Focus, oferująca ramki i albumy na zdjęcia jakości premium, to marki własne firmy Focus Nordic. Produkty są rozwijane w Szwecji i produkowane w Japonii, Korei, Chinach i Estonii. Dla nas ważne jest to, aby nasze produkty były wytwarzane w etyczny sposób w duchu społecznej i środowiskowej odpowiedzialności.
Fotografia: Magdalena Wasiczek
Zrównoważony handel przynoszący korzyści społeczne, środowiskowe i gospodarcze wszystkim jego uczestnikom
Nie zajmujemy się jedynie kontrolą jakości naszych produktów, lecz także dbamy o to, aby były produkowane w zrównoważony sposób z dbałością zarówno o środowisko, jak i pracowników. Firma Focus Nordic jest członkiem Amfori — czołowego ogólnoświatowego stowarzyszenia skupiającego firmy zabiegające o to, by handel był otwarty i zrównoważony. Wierzymy w świat, w którym handel przynosi korzyści społeczne, środowiskowe i gospodarcze wszystkim jego uczestnikom. Razem możemy być motorem pozytywnych zmian na wielką skalę.
W dzisiejszym świecie oferowanie łatwo dostępnych i dobrych produktów w dobrej cenie nie wystarcza. Ważne jest, aby w tym procesie nie zaszkodzić ani środowisku, ani pracownikom. W tym celu niezbędne są wspólne działania wszystkich stron oraz wspólne ramy umożliwiające lepsze skoordynowanie podejmowanych wysiłków. Jako członek organizacji Amfori bezpośrednio przyczyniamy się do realizacji ogólnoświatowego planu na 2030 r., tzn. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDGs). Cele Zrównoważonego Rozwoju to plan działania, którego wdrażanie rozpoczęto w 2015 r., w celu rozwiązania globalnych problemów. Jest to uniwersalny schemat rozwoju, w którym uwzględniono wiele różnych kwestii od nierówności po zmianę klimatu i który ma zastosowanie do całej międzynarodowej społeczności. Firmy mają wyjątkowe możliwości niesienia pomocy w ramach realizacji tych celów, biorąc pod uwagę skalę i wpływ globalnych łańcuchów dostaw.