Nawet w przypadku ruchomego obiektu wielu kamerzystów preferuje ręczne ustawianie ostrości w przypadku szybko poruszających się sekwencji - chcą oni wybrać miejsce, w którym obiektyw ustawi ostrość, a nie pozostawiać to do decyzji aparatu.
Adapter ręcznego ustawiania ostrości posiada podwójną skalę ze stopami i metrami, a precyzyjna regulacja ostrości może być dokonana za pomocą płynnego obrotu o 300°. Pierścień ostrości ma standard przemysłowy 0,8 mod i może być połączony z dowolnym follow focusem. Po założeniu adaptera, pierścień MF po stronie obiektywu może być używany jako pierścień przysłony. Lampka tally z przodu pozwala fotografowi lub obiektowi wiedzieć, czy aparat jest w stanie nagrywania czy czuwania, a 95mm średnica frontu ułatwia dołączenie matte boxu.
Obiektywy kinowe są zazwyczaj dość ciężkie i mają nieporęczną konstrukcję. Dzięki nowemu adapterowi ręcznego ustawiania ostrości możliwe jest posiadanie wszystkich cech konwencjonalnego obiektywu kinowego, ale w kompaktowym formacie. W połączeniu z obiektywem serii V-AF całkowita waga wynosi tylko 430 g, w porównaniu z obiektywem kinowym, który zwykle waży dwa razy więcej.
Kluczowa specyfikacja.
- Standardowa średnica 95mm zapewnia kompatybilność z matówkami.
- Standard branżowy 0.8 Mod na pierścieniu ostrości
- Built in Tally lamp
- Podwójna skala ze stopami i metrami
- 95mm średnica frontu
- Gładki kąt obrotu 300°
- Mechanical MF