Sklep Focus Nordic oferuje szeroki wybór profesjonalnych obiektywów filmowych, które sprawdzą się przy wielu różnych produkcjach filmowych i które można wykorzystać w różnych celach, przeznaczonych do kamer wideo, lustrzanek cyfrowych i aparatów cyfrowych. Znajdziesz tutaj wszystkie obiektywy filmowe i akcesoria do obiektywów, których potrzebujesz, aby stworzyć imponujące i profesjonalnie wyglądające nagranie wideo z kinowymi efektami. W naszym asortymencie obiektywów wideo znajdziesz obiektywy anamorficzne, makroobiektywy, obiektywy szerokokątne, obiektywy typu zoom i telekonwertery.
Obiektywy anamorficzne
Obiektyw anamorficzny to sprzęt, który umożliwi Ci osiągnięcie niepowtarzalnego kinowego wyglądu ujęć w stylu produkcji znanych z Hollywood. Obiektywy anamorficzne umożliwiają kręcenie ujęć z przeznaczeniem na szerokie ekrany w prawidłowym formacie obrazu 2,39:1. Powodują one też rozciągnięcie flar, co daje niepowtarzalny i atrakcyjny efekt na filmie. Wśród naszych obiektywów anamorficznych znajdziesz przystępne cenowo obiektywy marki Sirui cechujące się wysoką jakością.
Obiektywy typu zoom
Obiektywy typu zoom doskonale sprawdzają się w przypadku wielu różnych produkcji, w których chcesz mieć możliwość wykonania zbliżenia, aby znaleźć się blisko obiektu lub osoby. Oferujemy najwyższej jakości obiektywy typu zoom jednych z najbardziej cenionych na świecie producentów obiektywów, takich jak ZEISS.
Obiektywy szerokokątne
Jeżeli kręcisz ujęcia przedstawiające krajobrazy albo chcesz pokazać scenerię w sposób najbardziej zbliżony do tego, jak widzimy ją w rzeczywistości, koniecznie potrzebujesz obiektywu szerokokątnego. Takie obiektywy są wszechstronne i świetnie sprawdzą się przy produkcjach, w których w mniejszym stopniu potrzebujesz wykonywać zbliżenia. W naszym asortymencie obiektywów szerokokątnych znajdziesz obiektywy dobrze znanych marek takich jak Samyang i ZEISS.
Teleobiektywy
Filmowanie lub transmitowanie wywiadów może być wyzwaniem, jeżeli nie masz do tego odpowiedniego obiektywu. W przypadku teleobiektywów filmowych zjawisko oddychania obiektywu niemal nie występuje, dzięki czemu możesz uzyskać naprawdę płynne przejścia przy zmianie ostrości. Teleobiektywy świetnie się sprawdzą, gdy chcesz kręcić profesjonalne wywiady i inne zdarzenia, w przypadku których zależy Ci na oddzieleniu kręconego obiektu od tła i uzyskaniu szczególnego efektu na filmie. Oferujemy wysokiej jakości obiektywy takich marek jak ZEISS i Samyang.
Odkryj naszą ofertę obiektywów filmowych
Co sprawia, że dany obiektyw filmowy jest dobry? Można wskazać kilka parametrów, które decydują o tym, że dany obiektyw jest dobry. Taki obiektyw musi być solidnie zbudowany, aby wytrzymywał intensywne użytkowanie i trudne warunki pogodowe. Inną ważną cechą obiektywu filmowego jest jego zdolność do utrzymywania ostrości na poruszającym się obiekcie lub płynnej zmiany ostrości z jednego obiektu na drugi. Dlatego właśnie tak ważna jest precyzyjna kontrola nad ostrością.
W odróżnieniu od zwykłych obiektywów fotograficznych na pierścieniach obiektywu filmowego znajdują się podziałki z wartościami T-stop. Podziałka T-stop umożliwia Ci sprawdzenie, ile dokładnie światła wpada do obiektywu. Dzięki temu zyskujesz bardzo precyzyjną kontrolę ręczną nad ekspozycją i możesz ją utrzymać w każdej scenie niezależnie od pogody i ekspozycji otoczenia.
W przypadku większości obiektywów filmowych długość ogniskowej jest zmieniana wewnątrz obiektywu. Oznacza to, że obiektyw nie wydłuża się, gdy zmienia się długość ogniskowej. Jest to ważne i bardzo wygodne dla operatorów, zwłaszcza gdy trzeba kręcić w ciasnych pomieszczeniach, w których potrzebujesz kompaktowego i krótkiego stabilizatora, lub gdy stabilizator aparatu jest zamocowany na gimbalu lub systemie stabilizacyjnym, którego wyważenie może zostać zakłócone przez nawet niewielką zmianę długości ogniskowej.
Znajdź obiektyw filmowy doskonale dopasowany do Twoich potrzeb
Różne obiektywy filmowe mają różne cechy konstrukcyjne i powłoki optyczne, które wpływają na to, jak światło odbija się wewnątrz obiektywu i jaką flarę uzyskasz na nakręconym materiale. Aby znaleźć idealny obiektyw filmowy do swojej produkcji, warto uwzględnić ilość flary generowanej przez obiektyw. Minimalna flara jest optymalna w przypadku wywiadów, sekwencji dokumentalnych i filmów przyrodniczych. Natomiast obiektywy anamorficzne świetnie sprawdzą się w przypadku filmów kinowych, filmów akcji i science-fiction. Parafokalne obiektywy typu zoom zapewniają taką samą ostrość niezależnie od długości ogniskowej, z której korzystasz przy kręceniu.